۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۱۵۷۲۹
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور خبر داد؛

تسهیلات ویژه دولت برای اشتغال روستائیان | لزوم توجه به اشتغال روستاها

تسهیلات ویژه دولت برای اشتغال روستائیان | لزوم توجه به اشتغال روستاها
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: دولت دوازدهم نیز تسهیلات ویژه اشتغال را برای روستاییان پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت دهه تولید ملی خراسان جنوبی اظهار داشت: نیروی انسانی یکی از ظرفیت‌های ارزشمند خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در کشور پتانسیل‌های خوب و بکر دارد، گفت: نیروهای انسانی می‌توانند زمینه‌ای برای توسعه و رشد استان باشند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور افزود: معدن، محصولات استراتژیک کشاورزی، گردشگری و ارتباطات مرزی در استان بخش‌هایی برای توسعه هستند و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

امید، خام فروشی در معدن را یکی از معضلات کشور دانست و تصریح کرد: خراسان جنوبی می‌تواند در زمینه معادن اقدامات خوبی انجام دهد و فرآوری‌های جدید در معدن و اشتغالزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: باید به فرآوری محصولات کشاورزی در استان نیز پرداخته شود چرا که این ظرفیت بالا در خراسان جنوبی وجود دارد و محصولات استراتژیک سبب اشتغالزایی و سرمایه گذاری می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور خاطرنشان کرد: عدم وجود زیرساخت‌ها یکی از مشکلات بوده که خراسان جنوبی از آن در بحث گردشگری رنج می‌برد که در زمینه زیرساخت‌های گردشگری به استان کمک خواهد شد.

امید با بیان اینکه حمل و نقل ریلی و هوایی و آزادراه از دغدغه‌های استان است، اظهار کرد: کشور هر چند در شرایط انقباضی و سخت است اما همچنان زمینه‌های کاری وجود دارد.

وی افزود: 41 درصد جمعیت خراسان جنوبی روستایی است و علی رغم خشکسالی‌های متمادی دو دهه اخیر در استان اما دولت توجه جدی به اشتغال روستاییان داشته و نرخ مهاجرت از روستا به شهر کاهش یافته و مهاجرت معکس صورت گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: همچنین دولت دوازدهم نیز تسهیلات ویژه اشتغال را برای روستاییان پیش بینی کرده که این تسهیلات در نواحی صنعتی و شهرک‌های صنعتی مناطق محروم کشور مانند خراسان جنوبی قابل پرداخت است.

امید بیان کرد: مبلغ 18 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی توسط دولت در نظر گرفته که سهم خراسان جنوبی از این مبلغ 300 میلیارد تومان است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات